top of page
חיפוש

סדנת סגנונות תקשורת בניהול , במכירות ובשירות, סגנונות תקשורת מה זה ולמה זה חשוב?

עודכן: 12 באפר׳ 2022

מכירים את זה שכאשר אנו פוגשים אדם חדש או שיש לנו אינטראקציה עם אנשים , יש כאלה שיש לנו תקשורת קלה ופתוחה איתם ויש כאלה שהתקשורת תקועה או לא זורמת?

עם אלה שקל לנו נראה שהם תמיד מבינים אותנו בקלות ויש כאלה שכל שיחה איתם מרגישה כמו תאונה חזיתית? הם רק מדברים וזה כבר מעצבן אותנו , לפעמים הם שואלים יותר מידי שאלות וחופרים או שלפעמים הם מדברים קשוח מידי, פורמלי מידי ולפעמים נראים לנו חדים מידי ?

בכל אינטראקציה שלנו בחיים, אנו מוסרים מידע ומקבלים מידע ,לעיתים התקשורת קלה , זורמת וברורה.

אנו מגיעים להסכמות והבנות מהר מאוד ולפעמים משהו שם תקוע ולא מובן. הכי קשה זה שאנו באינטראקציה עם מישהו בעבודה או בחיינו האישיים ושוב ושוב יש קצרים בתקשורת, כאילו אנו מדברים שפות שונות. למה לפעמים תקשורת בין אישית היא קלה ופשוטה ולפעמים היא לא מובנת ומאתגרת ?

התשובה היא סגנון התקשורת של האדם , הדבר תלוי בדרך התקשורת שלנו ושל האדם מולנו וזה בא לידי ביטוי בכל תחומי החיים , בניהול, במכירות, מול הבוס , עם הקולגה, עם חבר ועם בנזוג וגם עם הילדים שלנו.

בסדנאות סגנונות תקשורת שאנו מעבירים בחברות וארגונים , אנו מלמדים את המשתתפים להבין מהו סגנון התקשורת של האדם מולנו ובכך מגיעים לתוצאות חדשות בתקשורת הבין אשית .

במאמר שלפניכם איפינו את ארבעת סגנונות התקשורת .

לכל אחד מאיתנו יש יותר מסגנון תקשורת אחד ויש בכולנו תמהיל של כ2 סגנונות מרכזיים , שאחד מהם הוא הכי דומיננטי.



אז בואו נתחיל ונזהה את 4 סגנונות התקשורת :


סגנון תקשורת משימתי :


אדם עם סגנון תקשורת משימתי , הוא אדם חדור מטרה ממוקד ושאפתן .

המשימתים לרוב נמצאים בעמדות של ניהול ופיקוד , הם המנהיגים של החבורה.

הם מכוונים למטרה ויזמים ואם תתנו להם משימה הם מיד יחשבו איך לבצע אותה בדרך הקצרה ביותר ועל הצד הטוב ביותר. המשימתיים הם אנשים של מטרות ופחות של אנשים. עומדים על דעתם ומוכנים להשמיע את קולם יתרה מכך אין להם בעיה להיות תוקפנים על מנת להגיע למטרה. הם רואים מטרות והרבה פעמים מתקשים להביע רגשות ולא רואים אנשים אחרים סביבם, ולכן יתפסו כקרים וקשוחים.

אז איך מדברים איתם? תכלס, קצר וברור. הם מצפים מאחרים להיות דומים להם ולכן הם הרבה פעמים חסרי סבלנות.


איך מזהים אדם משימתי ?

אדם אנרגטי , ידבר במשפטים קצרים , תנועות הידיים שלו חדות וקצרות , חסר סבלנות, תכלס לעיתים ישמע כמנחית פקודות. במכירות, חשוב מאוד לדבר עם האדם תכלס, קצר ברור , מידע מאורגן מסודר ומינימום של סמול טוק. בתהליך הסגירה חשוב להציע לו חלופות, כי הוא אוהב להיות זה שמחליט. חשוב לתת לסגנון התקשורת המשימתי ,להוביל וחשוב לדבר אליו תועלות


אז איך מדברים עם סגנון תקשורת משימתי בוס , לקוח או עובד?

עם אדם משימתי דברו ממוקד וקצר , הוא רוצה לראות תוצאות , כדאי לכם להגיע מוכנים מראש ולדבר תועלות, נתונים, תוצאות ולא להיכנס לשיחות סרק ("סמול-טוק")

בסדנאות סגנונות התקשורת, הן בניהול במכירות ובשירות והן בכלל לעובדים ,

המשתתפים לומדים לזהות את סגנון התקשורת המשימתי ואז הם מבינים שאנשים שמדברים בשפה קצרה ותכליתית הם פשוט משימתיים ולא חסרי רגש וגם לא נעלבים מהם, מה שהרבה פעמים קורה כשאדם שהוא לא משימתי מדבר עם אדם משימתי.

כאשר לומדים לזהות את סגנונות התקשורת השונים, קל להבין איך מעבירים מידע כך שהצד השני יבין אותנו.

סגנון תקשורת מקדם


המקדם הוא אדם אנרגטי וכריזמטי , זה שכשהוא נכנס לחדר כולם רואים ושומעים אותו, הוא אדם של אנשים , שופע יצירתיות ורעיונות , קל לו לדבר עם אנשים ועם סגנונות שונים . הוא מתחבר בקלות , מתחבב בקלות ויודע לפעול לפי האינטואיציה שלו .

קבלת ההחלטות שלו , באה מהבטן , בשנייה הוא מבין מי עומד מולו ובמיומנות רבה ידע לכבוש אותך .

הוא אוהב מחמאות , אוהב לדבר בגובה עיינים ואם אתה רוצה את אמונו תתנהג אליו כחבר. בכל אינטראקציה איתו עליך להיות הגון , כי המקדם מרגיש וחש את האנרגיה שלך.

הוא יודע לקדם דברים , בחביבות ואנושיות , מלא בעשיה טוב עם אנשים , במכירות, בשירות ובכלל בכל תפקיד שיש סביבו הרבה אנשים.

איך לזהות סגנון תקשורת מקדם?

אדם מקדם מתעניין באנשים אחרים , קצב הדיבור שלו מהיר , הוא כריזמטי ואנרגטי , הוא יטה להיות מרכז העניינים . מלא חיים ומדבר בתנועות גוף גדולות , יודע להתלהב מדברים

איך לתקשר עם מקדם?

ראשית היו אנרגטים ונלהבים , דברו בגובה עיניים , תהיו חיכנים ונחמדים ולא פורמלים.

מקדמים אוהבים סמול טוק , תצחקו איתם , תמצאו נושאים משותפים, חשוב מאוד לדבר איתם על התמונה הגדולה ולא על פרטים קטנים .

מקדם מחפש הכרה רצוי לתת לו מחמאות , אותנטיות .

במכירות

המקדמים הם לקוחות נאמנים לטווח ארוך , חשוב לדבר איתם בגובה עיניים , בצורה אמינה וחברית , המקדם יקנה מכם אם הוא יסמוך עליכם. בסדנת סגנונות תקשורת , אנו מאבחנים את המקדמים בסדנא , מיד קל להבחין בהם, בדרך כלל הם ידברו הרבה , ישתפו , ישתתפו. אדם מקדם כשהוא נכנס לחנות ישמח לקבל מהמוכרת עזרה , הוא אוהב שירות טוב והתייחסות אישית ואפילו מתנות. קל למכור לו , הם לרוב קלים בקניה כשהם מעוניינים במשהו. הם בכלל אנשים שקל להתנהל איתם.

בניהול

המקדמים הם מנהיגים מלידה , הם הדבק של החבורה , הם יגבשו את הצוות , חשוב להביע הערכה אליהם כאשר הם עושים את תפקידם כראוי וגם להחמיא לו ליד שאר העובדים או הקולגות .

תשתדל לתת ביקורת בעדינות ותזכה לעובד מסור .

הם טובים ברעיונות, יצירתיים מאוד , ואוהבים להוביל ערבי גיבוש וחברה ובכלל הם חלק חשוב בצוות . כאשר אתה מנהל סגנון תקשורת מקדם , תן לו סמכויות, תן לו להוביל ותקבל עובד מסור, אנרגטי עם הרבה ניצוץ בעיניים.

סגנון תקשורת מנתח

המנתחים הם אנשים של טבלאות , גרפים ומספרים, הרבה פעמים תפגשו אותם בתפקידים שדורשים יסודיות וסדר .

רואי חשבון , אנשי כספים , מהנדסים .

מבחינתם החיים מבוססים על רציונליות , הם מתקשים מאוד בקבלת החלטות ויהפכו בהחלטה שלהם שוב ושוב עד שיגיעו למסקנה נכונה.


איך מזהים מנתח?

המנתח, כשמו כן הוא ישאל הרבה שאלות, הוא יבקש מכם נתונים מספרים ויחקור את הדברים לעומק.

בחברה הרבה פעמים יהיה אדם יותר שקט, כאשר ירצה לבצע קניה יעשה סקר שוק מקיף וירד לפרטים קטנים ולעיתים גם זניחים .


איך מדברים עם אדם עם סגנון תקשורת מנתח?

בניגוד למקדם המנתח לא אוהב להיות במרכז העניינים, תהיו סבלנים , כיוון שהמנתח ישאל הרבה מאוד שאלות.הוא ירד לפרטים קטנים .


מנתח במכירות

הרבה אנשי מכירות הם מקדמים , כאשר מגיע אליהם מנתח הם לא מצליחים להבין למה הוא שואל אותם כל כך הרבה שאלות.

עליכם להיות סבלניים, להגיש לו את המידע בצורה ברורה ומדויקת ואם יש לכם השוואות וטבלאות הוא ישמח לקבל מכם. הוא זקוק לזמן לקבל החלטות . תכבדו אותו ותנו לו זמן להחליט . רק כאשר יעשה סקר מקיף יקבל החלטה.

סגנון תקשורת תומך

לתומכים אני קוראת העובדים הסוציאלים , הם בעלי אנרגיה עדינה ורגישה, הם עוזרים תמיד לכל העולם, רגישים לאחרים .

מבחינתם אנשים הם לפני כולם , כסף , כוח השפעה הרבה פחות חשובים להם.

שפת הגוף שלהם עם תנועות קטנות והדיבור שלהם עדין וחלש

לעיתים מיחסים להם תכונות של הססנות, רגשנות ואף חולשה


איך מזהים תומך ?

לרוב הם אנשים שלא אוהבים הרבה תשומת לב, יחכו בשקט לתורם, ידברו בטון חלש, שקט ועדין , משתמש בהרבה מילים של שיתוף פעולה ,ביחד וצוות

.

איך מתקשרים עם תומך?

דברו איתו בצורה שקטה ועדינה , במכירות חשוב לא להאיץ בו. תנו לו לקבל החלטה לבד. אסרטיביות ועודף מרץ מאוד מרתיעים אותו.


בניהול?

התומכים הם עובדים מאוד מסורים, בתנאי שתספקו להם תנאי עבודה נעימים ורגועים , זכרו לא להיכנס בהם ולהלחיץ אותם , הם לא עובדים טוב תחת לחץ . הם אנשים של אנשים , תראו אותם בהרבה מקצועות טיפולים . בעבודה ידעו לתת כתף לכל אחד שנמצא במצוקה.

בסופו של דבר הדרך שלכם להשיג שיתוף פעולה עם אחרים טמונה ביכולת שלכם לזהות את סגנון התקשורת של האחרים ולדעת לדבר בשפתם .

בסדנת סיגנונות תקשורת אנו נזהה את סגנון התקשורת שלכם ושל מי שבסביבכם.

שימו לב שלכל אדם סגנון אחד דומיננטי ועוד סגנון תקשורת נוסף קצת פחות דומיננטי , כך שכולנו יכולים להבין מי אנשחנו וכיצד לתקשר טוב יותר עם סביבתינו בכל תחומי החיים, בתחום האישי וגם בתחום המקצועי. אנשי מכירת, אנשי שירות , בניהול ובכל עבודה שאתם נמצאים בה תוכלו להפיק הרבה מאוד ולדעת כיצד לרתום את האחרים סביבכם אם רק תבינו לעומק את סודות סגנונות התקשורת.



רוצים הצעת מחיר לסדנת סגנונות תקשורת? הקליקו כאן

20 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page
<