פוסטים אחרונים

עסקים,החיים ומסעדה ומה ההבדל ביניהם

עסקים,החיים ומסעדה ומה ההבדל ביניהם

מה ההבדל בין העסק שלכם והחיים למסעדה?

במסעדה, נכנסים, מסתכלים על התפריט ומזמינים,

ומה קורה אם המנה לא טעימה? או מקולקלת?

קוראים למלצר ועושים פרצוף עצוב, לרוב המלצר יציע לכם להחליף את המנה, נכון?

ואז שוב תקחו את התפריט, תבחרו ותקבלו מנה חדשה ואז לבסוף תשלמו.

ומה קורה בחיים? או בעסקים?

זה עובד בדיוק להפך, בין אם נבחן לימודים, חינוך ילדים או עסקים,

בשלב הראשון משלמים ומשקיעים ורק אז נהנים!

למשל בחינוך ילדים, קודם יולדים ... כואב... ואז יש הרבה לילות בלי שינה

והרבה , הרבה, הרבה שעות של השקעה

ומשלמים, בטח משלמים.

על חיתולים, בקבוקים, פעוטון, חוגים, מתנות...

ומתי רואים את הפירות? קצת בהתחלה ואת עיקר הפירות רואים כשהילדים גדלים.

בואו ניקח עוד דוגמא לימודים,

מתי משלמים? לפני שמתחילים ללמוד,

כמה משקיעים? תלוי במקצוע, אבל הרבה שנים של לימודים ואח"כ סטאז'

ומתי קוצרים פירות? אחרי הרבה שנים....

ומה קורה בעסקים?

בעסקים קודם משקיעים כסף וזמן

חושבים על רעיון ואז מיבאים סחורה ו/או לוקחים מקום – ומשקיעים הרבה כסף,

גם כשלא צריך לקנות סחורה אז קודם לומדים, ואז עושים מיתוג לעסק,

מקימים אתר אינטרנט ואז עושים הרבה הרבה הרבה שיווק !

בשלב הראשון של העסק, עושים 90% שיווק ו10% עבודה

ואח"כ עושים 80% שיווק ומכירות ו20% עבודה

וכך הלאה

עד שיום אחד זה מתהפך!

ועושים 20% שיווק ואת שאר הזמן "עובדים"

למה זה חשוב להבין את זה?

כי כשיוצאים להקים עסק צריך לגייס משאבים, כסף, זמן וסבלנות!!!

ואיך מקצרים את הדרך אתם שואלים ?

אז להלן כמה טיפים מועילים :

  1. ראשית עליכם להבין באמת מי קהל היעד שלכם! והרבה פעמים בעסק יש מוצרים שונים וקהלים שונים.

  2. עליכם ללמוד טוב את השוק שלכם !

  3. עליכם למצוא את "הרשימה"- הרשימה זה בעצם איפה ניתן למצוא ריכוז גדול של קהל היעד שלכם, למשל אם אתם משווקים לאמהות, עליכם למצוא את כל המקומות שניתן למצוא ריכוז גדול של אמהות – בין אם בכנסים, בתערוכות, בפורטלים שמיועדים לאמהות באינטרנט (ויש הרבה כאלה) רשתות חברתיות ועוד

  4. ואז לשווק להם את המוצרים שלכם בצורה חדה ויעילה – להעביר להם את המסר הנכון !

  5. לקחת בחשבון שחשוב שהם(הלקוחות) יראו אותכם הרבה פעמים, כדי להניע לקוח לפעולה = קניה הוא צריך להחשף למוצר שלכם הרבה פעמים ואז המוצר"נצרב " במוחו כאמין ורק אז הוא יקנה

  6. לשים לב – שאתם מוכרים מוצר מדויק וריווחי

  7. להבין שמדובר בתהליך, עסק משול לתינוק, כמו שהתינוק שלכם בשנה הראשונה לא יודע לעשות הרבה, כך גם העסק שלכם!

  8. עליכם לעבוד על התודעה שלכם, התודעה והאמונות שלכם מייצרים 100% מהתוצאות שלכם, כדי למשוך לקוחות וכסף לחיים ולעסק שלכם עליכם לאפשר לזה לקרות – בקבלה יש משל שמדבר על האור והכלי, ניתן להכניס לכלי קטן מעט אור, לכלי גדול הרבה אור. בקנקן יכנס פי 4-5 אור מאשר בכוס. התודעה שלכם והאמונות שלכם משולים לכלי, ככל שהכלי יתרחב כך תוכלו להכיל הצלחה!

  9. להעזר באנשי מקצוע טובים – השלם עולה על סכום חלקיו, לעולם צוות של אנשים יוכל להגיע להשגים גדולים יותר, הקיפו את עצמכם באנשי מקצוע, שיתופי פעולה, עובדים שישלימו אותכם ויעצימו אתכם.

  10. נחישות והתמדה – נחישות והתמדה הינם המפתח לעסק משגשג

גייסו אותם לטובתכם ולימדו להוסיף מרכיב חשוב מאוד, מוטיבציה!

תשאפו גדול, תחלמו גדול, ככול שתחלמו גדול יותר כך תשיגו יותר.

אז בפעם הבאה שאתם נכנסים למסעדה,תזכרו, רוב הזמן, קודם משלמים ורק אח"כ אוכלים!

איך היתה אומרת סבתא גוטשה שלי, מה שתבשל לעצמך בערב שבת זה מה שתאכל!

אז תבשלו לעצמכם תבשיל טעים,טעים

כי נועדתם להגשים!