פוסטים אחרונים

?המהפך - איך הופכים מבעל מקצוע לבעל עסק משגשג

המהפך - איך הופכים מבעל מקצוע לבעל עסק משגשג?

רוב העסקים נולדים מרעיון או מקצוע של בעל העסק

לדוגמא חלק ניכר מבעלי משרדי הפרסום היו פעם מנהלי קריאיטיב, מפיקות הופכות לבעלות חברה להפקת אירועים ומאלף כלבים הופך להיות בעליו של עסק לאילוף כלבים וקייטנות אילוף.

כאשר בעל המקצוע, שהפך לבעל עסק רוצה להפוך את העסק שלו למשגשג ולהרחיב אותו, עליו להבין שהמשמעות האמיתית היא, שעליו להפוך מבעל מקצוע למנהל.

אז מה בעצם ההבדל? ולמה חשוב מאוד שתשנו את התובנה שלכם על מנת להיות בעלי עסק משגשגים?

כבעל מקצוע כגון צלם, רופא, מנהל קריאיטיב, עליך לדעת להיות מצוין במקצוע שהינך עוסק בו.

כבעל עסק אחת התובנות המשמעותיות ביותר היא שלא מספיק להיות בעל מקצוע מצוין אלא עליך לפתח כישורים רבים ושונים,

שהמרכזי ביותר בינם הינה להפוך ל"מנוע" של העסק - מנהל.

מה זה אומר להיות המנוע, המנהל של העסק?

כבעל העסק עליך להבין שאתה הוא המנוע שיוצר את העסק וחלק ניכר מזמנך עליך להשקיע בנושאים הבאים:

  • חשיבה שיווקית אסטרטגית, שמטרתה הבנה ופילוח של הלקוחות הפוטנציאלים והדרכים כיצד לחשוף אותם לשרותך או המוצרים שהינך מוכר.

  • הבנה בתמחור ובהתנהלות עסקית פיננסית כמו גם גיוס עובדים רלוונטיים ויצירת ארגון שמתפקד כהלכה.

הרבה בעלי עסקים שמגיעים אלי לייעוץ וליווי, מבינים מהר מאוד שהם אכן אנשי מקצוע מצוינים אבל כל נושא ניהול העסק אינו עניין של מה בכך ואנו מתחילים בעבודה יסודית שמטרתה ראשית שינוי בחשיבה - המהפך מבעל מקצוע לבעל עסק. השלב השני הינו יצירת כלים ומתודות שמאפשרות לנהל עסק משגשג.

אז איך יוצרים את המהפך?

1. המהפך נוצר ראשית בראש ההבנה שאם אתם רוצים להיות בעלי עסק משגשג, עליכם להשקיע בכל התחומים שחשובים להגדלתו של העסק. קרי, עליכם להבין שאתם ראשית המנהלים של העסק.

2. הבינו מי הלקוחות שלכם,למה הם זקוקים ומה תוכלו לתת להם בעל ערך אמיתי. לאחר שפילחתם את קהל היעד בצורה מדויקת, חישבו חשיבה יצירתית איך ניתן להגיע אליהם בדרך חכמה, מיוחדת ויעילה! באילו מדיות פרסומיות ניתן להשתמש כדי להגיע אליהם בדרך היעילה ביותר. אילו פעילויות יכולות לאפשר להם לדעת על קיומכם ועל השרות/המוצר שיש ברשותכם לתת להם. צרו לעצמכם שם.... שם הוא שם המשחק!

3. להפסיק לפחד מלמכור בעלי עסקים רבים פשוט חוששים להציע את השירותים שלהם והמוצרים שלהם והם מקווים שהלקוחות יגיעו אליהם! יש להם אמונה שאם אני עושה עבודה טובה הלקוחות יגיעו מפה לאוזן... טעות! על מנת להגדיל את העסק משמעותית יש ליצור הזדמנויות עסקיות חדשות בדרכים שונות מפרסום דרך שיתופי פעולה משמעותיים דרך הגעה לקהל היעד בצורה יצירתית וחכמה.

4. להבין בכספים. איך לתמחר נכון את המוצר שרות/שרות. מהי רווחיות? מהו תזרים מזומנים? אלו דברים שכל בעל עסק יכול ללמוד וחשוב לבדוק זאת שוב על בסיס קבוע, לדוגמא אם השקעתם בעסק, הכנסתם עובד חדש או קניתם ציוד עליכם לחשב זאת בתוך התחשיבים הכלכליים שלכם.

5. המרכיב הנוסף שהינו חשוב ביותר הוא המצב המנטאלי שלכם! כבעלי עסק ההתמודדות עם חודשים קשים יותר, ירידה בהכנסות וקשיי תזרים הם חלק מהחיים. כמו גם עם מתחרים חדשים שצצים ושינויים בשוק. המילה הצלחה באה מהשורש צ.ל.ח כלומר לצלוח, את הקשיים, האתגרים, המתחרים ובעיקר את החסמים שאתם שמים לעצמיכם!

6. להסכים להיכשל. הכישלון הוא התנסות הכרחית בדרך להצלחה. השאלה אינה אם תכשלו אלא מה תעשו אחרי שתכשלו. הרבה אנשים, לאחר שנכשלו, רואים בעצמם כישלון. המצליחנים לא נותנים לכישלון להפריע להם להצליח!

7. הקיפו את עצמכם באנשי מקצוע טובים שיעזרו לכם. רואה חשבון טוב שיודע להסביר וללמד אתכם, יועץ עסקי טוב שכבר הוכיח הצלחה ויודע לעזור לכם לנווט את העסק, גרפיקאי ועוד אנשי מקצוע טובים. בסופו של דבר את כל התחומים הללו אפשר ללמוד ורצוי להיעזר באנשים שכבר הצליחו ויש להם ניסיון רב... חבל להתגלח על זקנכם כשאפשר ללמוד מאנשים שכבר עשו זאת!


מאיה זוהר - ליווי, אימון וייעוץ אסטרטגי לעסקים, מנהלים וחברות  |  הרצאות וסדנאות  |  נייד: 054-7553889  |  maya@mayazohar.co.il