פוסטים אחרונים

דוגמא לחשיבה עסקית - מלך החלבה בשוק מחנה יהודה

ביום שישי האחרון הייתי בשוק מחנה יהודה בירושלים.

מצאתי דוגמא נפלאה לעשיה עיסקית שיכולה להוות דוגמא לכל עסק בכל תחום.

שוק מחנה יהודה הוא שוק ססגוני, עם שלל דוכנים וחנויות.

כשמגיעים לשוק, מוצפים בחנויות ודוכנים מכל עבר המוכרים, פירות וירקות, בשר ודגים כלי בית

וכל מה שרק חשבתם עליו וגם חלבה..... הרבה תחרות בכל תחום! כמו תמיד.

אבל דוכן אחד מתבלט בעשיה העסקית שלו- מה שמאפשר לו לגרום לחנויות שלו להיות מפוצצות בקונים שעומדים בתור וכמו כן לגבות מחיר גבוה מאוד על מוצריו (חשוב לי לציין שאני לא מכירה את בעלי החנויות יש להם 2 סניפים באותו השוק)

אבל ההתנהלות העיסקית שלו מעוררת הערכה בעיני ומהווה דוגמא מסחרית מצוינת, שמתאימה לכל עסק בכל גודל ולכן בחרתי לשתף אתכם כדי שתוכלו להפיק מזה תועלת עבור העסק שלכם!

אז איך הוא עושה זאת?

מיתוג - מלך החלבה- החנות בחרה לקרוא לעצמה כך ומיתגה את הלוגו שלה עם כתר!

אך בעלי החנות לא הסתפקו בשם בלבד, אלא הם עומדים מאחורי המותג שלהם ועל ידי העשיה שלהם מוכיחים כי לא רק קראו לעצמם כך אלא הם ממשים זאת הלכה למעשה.

להוביל את השוק - כשנכנסים לתוך החנות מגלים שהחנות פיתחה את כל סוגי החלבה האפשריים עלי אדמות- יש שם ככרות חלבה מכל הסוגים והמינים, חלבה עם פולי קקאו, פיסטוק, אוכמניות, עשרות סוגים של חלבה מכל סוג ועם כל תוספת אפשרית, אפילו חלבה עם במבה!

שיווק - החנות פילחה את קהל היעד- קהל היעד הם העוברים והשבים בשוק,

על מנת לשווק ולקדם את מכירות החלבה- הם עושים קידום מכירות וטעימות מחוץ לחנות. החנות עצמה קטנה מאוד, מסתובבים בחורים, דיילי קידום מכירות, עם כתר על ראשם (הכתר מהלוגו) ומחלקים על צלחות חלבה חתוכה לכל מי שעובר באזור. החלבה טעימה ואיכותיות ומיותר לציין שמה שהם נותנים לטעום הינו טעימה מהחלבה היותר יקרה שלהם!

תוצאות עיסקיות - הלקוחות עומדים בתור, יש שני סניפים וחבר שלנו שמכיר טוב את השוק, המליץ לי ללכת לחנות השניה "כי שם לא יהיה תור", הוא טעה, גם שם היה תור אם כי קטן יותר.

מחיר החלבה - מחיר החלבה מרקיע שחקים- יצאתי עם 4 חתיכות חלבה טעימה להפליא ב120 ₪...

אז מה אתם יכולים ללמוד מזה?

1. תובילו בשוק שלכם. תעשו מכל הלב, ותתמחו בתחום שלכם - הוא לקח על עצמו להוביל את שוק החלבה, בשוק מחנה יהודה. באיזה שוק אתם בוחרים להוביל

2. פלחו את קהל היעד שלכם - הבינו מי קהל היעד שלכם ואיפה ניתן למצוא אותו.

3. תמתגו את עצמכם - מיתוג הוא הכרחי, לוגו שמעביר את המסר השיווקי שלכם, כרטיס ביקור, שלט יפה, אתר באינטרנט וכל מה שצריך ונכון עבור קהל היעד שלכם.

4. תשווקו - ספרו לו על קיומכם! בגאווה!

5. תנו להם טעימה - טעימה מהמוצר שלכם – טעימה נכונה בכל תחום - לאו דווקא באוכל, זה יכול להיות כתיבת פוסטים שמלמדים על התחום שלכם, פרזנטציה ללקוחות שלכם, העניקו מהידע והמקצועיות שלכם! כך תיצרו ביקוש למוצר שלכם - כשהלקוחות שלכם ידעו על קיומכם וידעו שאתם המובילים בתחום ויכולים לתת להם ערך, מאכילת חלבה טעימה ועד כל מוצר אחרת, הם יעמדו בתור!

6. כשעומדים אצלכם בתור - תוכלו לגבות מחיר גבוה על המוצרים/שירות שלכם.